امور کنسولی

سوالات متداول کنسولی

1) جهت دریافت یا تعویض گذرنامه چه اقداماتی باید انجام شود؟
مراجعه به سامانه میخک و ثبت نام در بخش تعویض گذرنامه
- واریز مبلغ مندرج در جدول تعرفه‌های کنسولی به حساب سفارت نزد بانک ملت شعبه ایروان
- مراجعه به بخش کنسولی سفارت به همراه شناسنامه گذرنامه منقضی و دو قطعه عکس پرسنلی جدید

2) جهت تهیه وکالتنامه چه اقداماتی لازم است؟
- مراجعه به سامانه میخک و ثبت نام در بخش وکالتنامه و وارد نمودن متن مورد نظر
- مراجعه به بانک ملت ایروان و واریز مبلغ مندرج در جدول تعرفه‌های کنسولی
- مراجعه موکل به بخش کنسولی سفارت به همراه گذرنامه ایرانی ،فیش بانکی و کد رهگیری سامانه میخک

3) مدارک فارغ التحصیلی که از دانشگاههای ارمنستان دریافت شده اند به چه نحوی مورد تایید سفارت قرار می گیرند؟
- مدارک فارغ التحصیلی به همراه ریز نمرات مورد نیاز در سامانه میخک بخش مدارک فارغ التحصیلی بارگزاری شده و سپس فرد فارغ التحصیل یا هر فرد دیگری به همراه نسخه اصل مدرک تحصیلی به بخش کنسولی سفارت مراجعه فرمایند تا طی انجام استعلام ، نتیجه مربوطه در سامانه میخک بارگزاری شود که در داخل ایران و یا سایر کشورها قابل مشاهده و بهره برداری خواهد بود .

4) تایید اسناد تجاری و اداری که در ارمنستان ثبت شده، به چه شکل می باشد؟
- اسناد مورد نظر توسط وزارت خارجه ارمنستان مهر خورده و سپس مبلغ مربوطه به حساب سفارت نزد بانک ملت ایروان واریز شود . با ارائه مدرک مهر خورده و فیش بانکی امکان تایید در سفارت وجود خواهد داشت توجه فرمایید جهت تایید اسناد مربوط به ثبت شرکت و اساسنامه مبلغ مندرج در جدول تعرفه‌های کنسولی و سایر اسناد مانند گواهی ها و وکالتنامه ها مبلغ مندرج در جدول تعرفه‌های کنسولی واریز گردد.

*  جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقررات کنسولی، می توانید در کانال تگرام سفارت عضو شوید. *