امور کنسولی

شرایط دریافت معافیت دانش آموزی

معافیت تحصیلی دانش آموزی

دانش آموزانی که به سن مشمولیت (18 سال تمام) می رسند لازم است وضعیت  نظام وظیفه خود را مشخص نمایند و اگر در دبیرستانها و یا دوره های پیش دانشگاهی زبان مشغول تحصیل هستند باید گواهی تحصیلی در دبیرستان معتبر و در رشته مطلوب را با ذکر تاریخ شروع به تحصیل و تاریخ احتمالی پایان آن را از محل تحصیل اخذ و سپس به تایید وزارت خارجه ارمنستان برساند. پس از آن گواهی مربوطه را به همراه تاییدیه در سامانه میخک بخش تایید مدارک بارگذاری و کد رهگیری اخذ نمایند. سپس همراه با کد پیگیری و اصل مدارک زیر به سفارت مراجعه فرمایند.

پس از تایید مدارک توسط سفارت یکی از والدین متقاضی ( والدین نیازی به وکالتنامه ندارند)  یا وکیل متقاضی بهمراه وکالتنامه مربوطه باید به اداره کل مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش مراجعه و درخواست خروجی دانش آموزی نماید. در نهایت وزارت آموزش و پرورش با سازمان نظام وظیفه مکاتبه و سازمان نظام وظیفه پس از انجام مراحل مربوطه موافقت خود را با معافیت دانش آموزی اعلام و در آن زمان سفارت اقدام به درج مهر خروج دانش آموزی در گذرنامه فرد متقاضی می نماید.

 

مدارک لازم :

  • اصل شناسنامه
  • اصل گذرنامه
  • اصل کارت یا برگ اقامت معتبر
  • سه قطعه عکس جدید بدون کلاه و عینک زمینه سفید و پشت نویسی شده
  • تکمیل فرم وکالتنامه نظام وظیفه در سامانه میخک (در صورتیکه پیگیری از سوی بستگان درجه یک پدر،مادر باشد نیازی به تنظیم وکالتنامه نمی باشد)

 *  جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقررات کنسولی، می توانید در کانال تگرام سفارت عضو شوید. *