امور کنسولی

ثبت ازدواج زن ایرانی با مرد ایرانی

هموطنان عزیز جهت ثبت ازدواج  به سایت میخک به آدرس زیر مراجعه و پس از ثبت نام و بارگذاری کامل مدارک و دریافت کد رهیگیری به سفارت جمهوی اسلامی ایران در ایروان مراجعه فرمایند.

HTTPS://MIKHAK.MFA.GOV.IR

 مدارک لازم:

1)اصل شناسنامه معتبر ایرانی مرد و زن،

 (درصورتیکه شناسنامه المثنی می باشد، باید از طریق وکالت به بستگان خود در ایران و مراجعه به حوزه صادر کننده شناسنامه فرد و اداره کل ثبت احوال امور خارجه (واقع در تهران، خیابان امام خمینی، چهار راه شیخ هادی) و اداره سجلات و احوال شخصیه وزارت امور خارجه (واقع در میدان امام خمینی، جنب موزه پست، ساختمان شماره ۳) نسبت به تهیه و ارایه گواهی تجرد نیز اقدام نمایند.

2)اصل گذرنامه معتبر ایرانی مرد و زن (در صورت در اختیار داشتن)

3)اصل گواهی ازدواج شرعی مرد و زن، صادره از مسجد کبود ایروان و یا کلیسا در ایروان

4)ارائه اصل مدرک اقامتی معتبر زوجین (خانم و آقا)

5)اصل گواهی سلامتی مرد و زن مبنی بر نداشتن امراض مانع از ازدواج (تالاسمی، هپاتیت، ایدز، بیماری های مقاربتی و عدم اعتیاد به مواد مخدر) ضمنا گواهی دکترهای مورد تایید این سفارت ملاک می باشد.)

 چنانچه از ازدواج شرعی و محلی بیش از یکسال گذشته باشد یا درصورتی که زوجین دارای فرزند می باشند نیازی به ارائه گواهی نامه بهداشتی نمی باشد.

6)اصل گواهی ازدواج محلی (زاکس)

7)اصل اجازه نامه رسمی ولی زوجه (پدر و یا جد پدری) با ازدواج، چنانچه ازدواج اول باشد. در صورت فوت ولی ارائه گواهی وفات صادره اداره ثبت احوال ایران الزامی است. (چنانچه هریک از زن و مرد دارای سابقه طلاق در شناسنامه باشند ارائه اصل طلاق نامه رسمی ضروری است. )

چنانچه ولی زوجه مقیم خارج از کشور باشد می تواند با مراجعه به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در محل اقامت خود، نسبت به تنظیم سند اجازه نامه اقدام و چنانچه ولی مقیم ایران می باشد، با مراجعه به دفاتر رسمی نسبت به تنظیم سند اجازه نامه اقدام نماید.

8)ارائه رسید پرداخت هزینه ثبت ازدواج براساس جدول هزینه های خدمات کنسولی(به بانک ملت ایروان مراجعه نماید)

 یادآوری مهم : حضور مرد و زن در محل سفارت برای امضای اسناد ازدواج الزامی است.

*  جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقررات کنسولی، می توانید در کانال تگرام سفارت عضو شوید. *